نماز جنازه دکتر عبدالقدیر خان، پدر بمب اتمی پاکستان به صورت غیابی به اقتدای سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان در منطقه بهاوالپور اقامه گردید.

نماز جنازه دکتر عبدالقدیر خان، پدر بمب اتمی پاکستان به صورت غیابی به اقتدای سناتور سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان در منطقه بهاوالپور اقامه گردید. 

تعداد زیادی از شهروندان از جمله مخدوم سید احمد عالم انور عضو سابق مجلس ملی پاکستان در مراسم تشییع جنازه به صورت غیابی شرکت کردند.

سناتور سراج الحق طی سخنانی در این مراسم گفت: مرحوم دکتر عبدالقدیر خان پاکستانی دنبال پاکستانی پیشرفته و توسعه یافته بود. وی گفت: پدر مادر دکتر قدیر از هند به پاکستان مهاجرت کردند و علیرغم تهدید استکبار جهانی، دکتر قدیر پاکستان را به قدرت هسته ای تبدیل کرد.

سناتور گفت: من با آن مرحوم رابطه شخصی داشتم، وی  ظاهراً دانشمند هسته ای بود، اما از بندگان خاص خدا نیز بوده است، حاکمان ما با دکتر عبدالقدیرخان رفتار خوبی نداشتند. وی گفت: امروزه دو سیستم در پاکستان وجود دارد. سیستم های جداگانه ای برای ثروتمندان و فقرا وجود دارد. وی افزود: خواه موسسات آموزشی باشد یا سیستم دادگاه، بیمارستان و زندان ها برای افراد ثروتمند و فقیر سیستم متفاوت است.

سراج الحق گفت: اگر امروز در این کشور ظلم و ستم وجود دارد به این دلیل است که در اینجا هیچ نظام اسلامی وجود ندارد. وی گفت: ما انقلاب اسلامی جمهوری را در پاکستان می خواهیم. جنگ ما علیه فساد مالی و تورم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: حزب جماعت اسلامی پاکستان برنامه کاملی برای قرار دادن پاکستان در مسیر توسعه دارد. نهادها به اصلاحات اساسی نیاز دارند. حاکمان فعلی و سابق کاملاً شکست خورده اند. بین نخبگان فاسد و منافع مردم تضاد آشکاری وجود دارد. حاکمان نالایق سه سال دیگر را از ملت را تلف کردند. جهان جلو می رود، ولی پاکستان عقب می رود.

رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان این اظهارات را طی سخنرانی در مراسم تشیع جنازه بیان کرد.

 توضیح:

حزب جماعت اسلامی پاکستان از ابتدا در پاکستان برای برپایی انقلابی سعی و تلاش می کند که اسلامی باشد و نظام آن جمهوری باشد. شاید به همین خاطر بنیانگذار این حزب علامه مودودی از انقلاب جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد و حامی و موافق تفکر حضرت امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود.

کد خبر 11068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =